sobota, 7 listopada 2015

"KASACJA" - REMIGIUSZ MRÓZ




Tytuł : "Kasacja"
Autor : Remigiusz Mróz
Gatunek : thriller/sensacja/kryminał
Wydawnictwo : Czwarta Strona
Rok wydania : 2015
Liczba stron : 496
Cykl : Joanna Chyłka
Tom : I




Cześć! Pora na kolejną recenzję! Dziś czeka nas spotkanie z rewelacyjnym kryminałem prawniczym, smakowitym językiem, niezwykłymi bohaterami i wciągającą fabułą. Na myśli mam "Kasację" autorstwa pana Remigiusza Mroza. Jak zdążyliście pewnie zauważyć, jestem szczęśliwą posiadaczką podpisanego egzemplarza (który miał bliskie spotkanie z herbatką, dedykacja na szczęście nie ucierpiała :D). 

W bogatej warszawskiej dzielnicy ma miejsce morderstwo. Dwójka, jak się wydaje przypadkowych osób, w brutalny sposób zostaje zamordowana, a główny podejrzany Piotr Langer, spędza z nimi w mieszkaniu 10 dni. Wszystko wydaje się oczywiste, a jednak....


"Był winny jak ocet. Bez dwóch zdań."


Sprawę dostają świeżo zatrudniony w kancelarii Kordian Oryński i jego patronka, doświadczona pani mecenas, Joanna Chyłka. Prawnicy są zdeterminowani, aby świat ujrzał prawdę. Są oni jednak tylko pionkami w grze, o której istnieniu nie mają pojęcia...

"Kiedy walczysz ze świniami, czasem trzeba wejść do koryta."

Piotr Langer - główny podejrzany w sprawie. Nie przyznaje się do winy, ani nie zaprzecza, że popełnił przestępstwo. Cichy, z kamienną twarzą i nerwowo mrugający powiekami. Idealny przypadek, by stwierdzić niepoczytalność.

Zacznijmy od tego, że po prostu uwielbiam uszczypliwe dialogi między Zordonem (ksywka, którą Kordian otrzymał od swojej patronki), a Asią. Nie do końca odkryłam co tak naprawdę łączy tę dwójkę. Mam nadzieję, że wszystko wyjaśni się w następnej części. 
Akcja jest tak wciągająca, że nie ma mowy, aby odłożyć książkę po jednym rozdziale. Przy okazji zaskakująco dużo dowiedziałam się o funkcjonowaniu naszego prawa. Książka już od pierwszych stron, przez cały czas trzyma w napięciu, a potem tylko rośnie. Bardzo, ale to bardzo zaskoczyło mnie zakończenie. Jest to zdecydowanie najlepszy kryminał jaki czytałam. 

Ocena : 10/10

-Zapałka

21 komentarzy :

  1. boskie cytaty <3 recenzja super, na pewno przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że też ją pokochasz ;)

      Usuń
  2. Oo, autograf Mroza! :D Mam tego autora na uwadze już od dawna, z pewnością sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stałam po niego dwie godziny, ale warto było :D Sięgnij, a nie pożałujesz <3

      Usuń
  3. Uwielbiam Twoje recenzje :D Są przepełnione odczuciami i widać, że piszesz prawdziwie :3
    Co do tej książki, to na pewno znajdzie się na mojej liście <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo bardzo Ci dziękuję <3 Musisz ją przeczytać, na pewno ją pokochasz :D

      Usuń
  4. Genialna recenzja <3 teraz muszę przeczytać tą książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa twórczości pana Mroza i coś czuję, że Kasacja będzie idealna by ją poznać ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wyglad bloga, na prawdę <3
    Mróz właśnie ma być zaproszony do naszej biblioteki miejskiej i mam nadzieję, że wynagrodzę sobie za to Targi, na których nie dane mi było być ;-; Zaczęłam jego Turkusowe Szale i muszę mieć autograf :O

    Pozdrawiam,
    Księgarz Cmentarny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy <3
      Ooooooo to świetnie, na prawdę warto :D
      Buziaki :*

      Usuń
  7. Jak do tej pory przeczytała tylko jedną książę Remigiusza Mroza ("Parabellum. Prędkość ucieczki"), ale mam w planach kolejne i myślę właśnie o "Kasacji", bo zapowiada się bardzo ciekawie.

    Nominowałam Was do LBA. Więcej informacji na: houseofreaders.blogspot.com
    Mam nadzieję, że odpowiecie na zadane przeze mnie pytania :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo świetnie i jak Ci się podobała? :) Na pewno się nie zawiedziesz ^^

      Bardzo dziękujemy! Odpowiemy i pozdrawiamy!

      Usuń
  8. Opis książki super i świetny wybór cytatów :) Domyślam się, że nic tak nie zachęca do przeczytania książki jak dedykacja od autora <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna recenzja, dzięki! I do zobaczenia następnym razem – mam nadzieję, że nie trzeba będzie tyle czekać. :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję :D Musi Pan przyjechać do Wrocławia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam to już i zgadzam się z Tobą, że trzeba to przeczytać :3

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka